SERIA FITNESSOWA : ĆWICZENIA - MOTYWACJA | JAK WYTRWAĆ W ĆWICZENIACH / DIECIE

08:29:00
Hej !

Postanowiłam dodać nową serię na bloga - SERIA FITNESSOWA. Mam nadzieję , że przypadnie Wam to do gustu. Dzisiaj zaczniemy od samiutkiego początku czyli od motywacji.



Pewnie kilka z Was w postanowieniach noworocznych wymieniło : będę ćwiczyć, zrzucę kilka kilogramów, przechodzę na dietę itp. Wszystko wygląda pięknie ładnie przez pierwsze dwa dni, trzy,siedem. Potem Nasza motywacja nagle braknie ,przerywamy wszystko i wracamy do starych nawyków. Skąd o tym wiem ? Bo sama przez to przechodziłam. U mnie sprawdziło się powiedzenie : DO TRZECH RAZY SZTUKA.

Poddałam się dwa razy. Za trzecim razem już tego nie zrobiłam i trwa to już od 2013 r, a dokładniej około półtora roku. Jakie są podstawy tego , aby przetrwać w swoich postanowieniach ?

1. WYBIERZ SWÓJ KONKRETNY CEL - skonkretyzuj co chcesz osiągnąć . Chcesz schudnąć ? - Na Twoim miejscu nie zaczynałabym od wszystkiego naraz , tzn.: nie kupuj zapasu zdrowego jedzenia na miesiąc , nie rzucaj się na ćwiczenia. Zacznij od diety - kup jedzenie na tydzień i staraj się w tym wytrwać. Jeśli zobaczysz , że podoba Ci się to i jesteś pewna , że właśnie taką drogę chcesz wybrać zrób zapas na kolejny tydzień. Po miesiącu spokojnie możesz zacząć dokładać do tego ćwiczenia.

2. TRWAJ W POSTANOWIENIACH - zapisz sobie na kartce co chcesz osiągnąć i powieś to w widocznym dla Ciebie miejscu. Byłaś w młodości lub jeszcze rok temu szczupła ? Powieś sobie swoje zdjęcie z tamtego okresu na lodówce - w ten sposób zastanowisz się dwa razy zanim coś wyciągniesz z lodówki.

3. UWIERZ W SWOJE POSTANOWIENIE - rób to z pasją . Nie myśl o tym jak o przykrym obowiązku. W ten sposób szybko się zniechęcisz.

4. WALCZ O SWOJE MARZENIA !

5. WYBIERAJĄC CEL WYBIERAJ GO ROZWAŻNIE - nie zakładaj , że w 2 miesiące schudniesz 15 kg czy , że w dwa tygodnie przebiegniesz 20 km.

6. NIE BĄDŹ "ŁAPCZYWA" - nie ćwicz codziennie po 2 godziny. Szybko się zniechęcisz , a już na pewno w momencie kiedy dostaniesz na następny dzień zakwasy. Na początek 2 razy w tygodniu w zupełności wystarczą.


A jak to było u Was ? Może macie ochotę podzielić się z tym w komentarzach ? Jak Wy się motywujecie ?

Do następnego !


5 komentarzy:

  1. wytrwałość jest w sporcie najwązniejsza i zarazem najtrudniejsza, jeżeli chodzi zwłaszcza o początki ;p
    cenne rady! :D
    obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno skorzystam z Twoich rad w drugiej połowie roku:) wtedy będę miała się z czego odchudzać:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chyba nie mam aż takiej motywacji, aby regularnie ćwiczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zaczełam diete teraz czas na ciwczenia:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.Na pytania odpowiadam u siebie w komentarzach.

Obsługiwane przez usługę Blogger.